Zážitky nejen z cykloputování

Jarní cyklofest v Heřmani na Písecku

22.5.2009

Pátek

Odjíždíme ze Světlé ráno v 7:00hod. Od devíti je prezentace. Jsme na místě absolutně první. Zdravíme se s Luckou a Michalem, seznamujeme se z Michalovými rodiči a psem Ernestem. Zpočátku dost výhružně vrčí, ale nechá se uplatit kouskem rohlíku.

Stavíme stan na louce. Michal povídal, že můžeme kdekoliv, tak vybíráme pěkné místo a chystáme se na kola.

Jedeme přes Putim, Písek na Kestřany. Tam si prohlížíme středověkou tvrz. Je opravdu zajímavá, dost zachovalá a v dobách své největší slávy musela být nádherná.

Jedeme dál a obdivujeme Památník Jana Žižky u Sudoměře. Pokračujeme přes Cehnice a Paračov na hrad Helfenburk u Bavorova. Poslední kilometr je takové stoupání, že nahoře ze samé radosti z jeho zdolání  (nebo tak něco) zapomínám vypnout nohy z pedálů a už se válím jako hroch.

Nyní nás čeká zasloužený sjezd. Jedeme přes Bavorov a Vodňany zpět do Heřmaně. Už delší čas je jasné, že zmokneme. Déšť nás dohání doslova kousíček od Benešovského mlýna, kde jsme ubytovaní. Takže ani moc nemokneme.

Na naší louce nás čeká nepříjemné překvapení. Je plná aut a stan máme doslova obložený jako večku. V bungalovech jsou ubytovaní mladí rybáři a jejich opravdu hodně. Řešíme, jestli se

budeme stěhovat, nebo riskneme, že nebudou v noci moc spratkovat. Tak se nakonec nestěhujeme.

Na půl sedmou je připravena soutěž na výměnu duše. Dopadl jsem velice dobře . Skončil jsem druhý, nutno ovšem podotknout, že jsme soutěžili pouze čtyři.

Po večeři je beseda o cestě Františka Šestáka do Paříže, vyhlašují se výsledky soutěže a pak ještě promítají Lucka s Michalem.

23.5.2009

Sobota

Po vydatné snídani odjíždíme tentokrát na druhou stranu. Naším cílem je hrad Zvíkov. V Písku na nábřeží Otavy si prohlížíme pískové sochy. Akce „Dotkni se písku v Písku“. Jsou to opravdu zdařilé výtvory. Pak už pomalu stoupáme na Vrcovice a Zvíkovské Podhradí .

Cesta vede po málo frekventované úzké silnici, převážně lesem. Jedeme přes Vojníkov, Tukleky a Oslov do Zvíkovského Podhradí.Tam už jenom malý sjezd a brzdíme u hradu Zvíkov. Dáváme si trochu oraz a vracíme se do Podhradí. Navštěvujeme pivovarský dvůr s varnou. Ochutnáváme místní kvasnicové a jedeme přes Otavu na Vráž . Potom už spíše klesáme až do Písku. Ještě před městem sjíždíme k řece a hledáme Sedláčkovu cyklostezku. Má to být obnovená stezka z peněz EU. Bohužel nás nenapadlo přejít po plynové lávce a v kempu jsme se dozvěděli od Michala že je na druhém břehu. Tak někdy příště.

Ještě nás čekal cyklotrojboj. To byla velice vydařená taškařice. Na startu zelená, pak na kole slalom a sprint a v cíli opět panák, tentokrát griotka. Celý závod probíhal za povzbuzování ostatními závodníky a komentování Marcela Hrdličky.

Večeře se podávala u mlýnského kola, opečená vepřová kýta byla rozhodně tou správnou tečkou za dnešním dnem.

Večer manželé Hrdličkovi promítali cestu přes Rumunské hory na Ukrajinu, poté následovala dekorace vítězů trojboje a na samý závěr Lucka s Michalem promítli cestu s Ernestem do Normandie.

Samostatnou kapitolou večera bylo losování tomboly. Každý účastník Cyklofestu měl přidělenou pásku na ruku s číslem, které bylo zároveň losem. Cen bylo tolik, že se dostalo téměř na všechny. Pár jedinců, kteří měli smůlu, stejně dostalo cenu útěchy v podobě lahvičky Isostaru. Michal pravil, že je třeba se manažersky pochválit za ty sponzorské dary. Nezbývá než souhlasit. Ceny byly opravdu zajímavé (obutí na kolo, světla, dresy, funkční prádlo ale třeba i vstupné na podzimní Cyklofest).

24.5.2009

Neděle

V neděli si ještě chceme vyplnit jedno přání a to je návštěva notoricky známé obce Hoštice

Takže opět jedeme přes kopečky o které tu opravdu není nouze. Docela připaluje, tak se trochu přehříváme ale kolem jedenácté jsme na místě.

Prohlížíme si Ranč Šimona Pláničky s vystavenými exponáty. Zastavíme se na návsi a místním hřbitově a pomalu přes Strakonice se vracíme do Heřmaně.

Tam není ani noha, tak dáme sprchu, něco pojíme a balíme věci.

Mezitím se pár lidí vrací z různých tras, dáváme se do řeči s cyklisty z Pecky. Ukáže se, že jeden je hlavní pořadatel setkání cykloturistů v červnu právě na Pecce, kam máme v úmyslu také vyrazit.

Bohužel se nedočkáme návratu Lucky a Michala, tak jim ani nemůžeme osobně poděkovat za nádhernou akci. Odjíždíme do Písku k bratránkovi, kde popovídáme a pak už sypeme k domovu.

Za tři dny strávené na cyklofestu jsme našlapali 222 km.