Zážitky nejen z cykloputování

10.9. - 13.9.2009 Návrat na Pálavu, opět prodloužený víkend.

Po několika letech se naše parta vrátila na Pálavu a Mikulovské vinobraní. Ze Světlé odjíždíme ve čtvrtek ráno. Moc nechybí a nikam nejedeme. Vaškovi spadlo kolo ze střechy auta. Naštěstí na to jäk to vypadalo, přežilo bez vážnější újmy. Alespoň se to tak zpočátku jevilo.

Ubytování máme zajištěno v bungalovech kempu Merkur.Cesta byla bez potíží, tak když se po pravé ruce objevují vinné sklípky Mušov jsme na místě. Před vjezdem do kempu jsou odkryté základy tábora na vrchu Burgstall .

Po příjezdu na nic moc nekoukáme, a jedeme na první projížďku. Dělíme se na dvě skupiny, je to tak určitě bezpečnější. Přeci jenom dvacet lidí už je dost velká tlupa. Naše skupina jede přes Mikulov a po bývalé signálce na Nový Přerov. Tam se stavujeme v zahradním posezení. Paní nabízí "Dožínkové pivo". Zkusíme tedy jedno kvůli mezeře ve vzdělání. Shodujeme se, že jedno stačí. Na zpravení chutě se stavujeme u Kováče na dobrém vínku. Tam se potkáváme z druhou skupinou. Pak ještě objevíme burčák ve sklípcích za rohem a ke spokojenosti už nic nechybí. Do kempu se vracíme přes Brod nad Dyjí a Pasohlávky.

V pátek vyjíždíme k našim rakouským sousedům. Cíl cesty je v Aspern, tam jsme byli když byli naše děti hodně malé. Chceme si oživit vzpomínky. Jedeme opět přes Nový Přerov. Kousek za obcí přejíždíme po obyčejné polní cestě do Rakouska. Pořád to pro nás má vzláštní kouzlo, jak je to jednoduché. Přes několik menších obcí se blížíme ke zřícenině hradu Staatz. Jeho silueta je již zdálky vidět. Strategická poloha v minulosti umožňovala kontrolu širokého okolí. Hrad byl vybudován v 11. století v průběhu pohraničních půtek. Byl považován za nedobytný. 24.dubna 1645 byl ve Švédské válce dobyt. Pod hradem děláme menší pauzu. Do Aspern je to zhruba 20 km. Ještě než přijedeme do cíle, tak se projeví důsledky toho spadnutého kola ze střechy auta. V jednom kopci, kdy Vašek přehazuje na kašpárka, tak řetěz skáče až do drátů. Samozřejmě kolo okamžitě stojí a následuje co jiného než pád. Protože si samozřejmě nestačí vypnout boty. Přehazovačka je mírně z osy, takže při přehazování tlačí řetěz výš, než je třeba.

V cíli jsme kolem dvanacté. K naší velké nelibosti je vstupenka do muzea jedině vcelku. Chceme navštívit jenom skanzen ve venkovních prostorách, ale bohužel jsme se nedohodli. Prohlídku muzea jsme nechtěli. Tak chvíli posedíme před zámkem a pomalu vyjíždíme zpět. Na potvoru proti větru.

Nikam nespěcháme a opět s mezipřistáním ve Staatzu jedeme na Nový Přerov. Tam se opět podíváme do známé hospůdky a míříme na Novosedly. Nezbytná zastávka u Kováče a za rohem na troše burčáku. Ten si kupujeme do petky na večer a jedeme do kempu.

V sobotu je nosný bod programu návštěva vinobraní. Tak rano vyrážíme opět jan na kratší trasu. Jedeme přes Drnholec do obce Jevišovka . Tam je mimo jiné na místním hřbitově památník na Moravské Chorvaty. Z Jevišovky se stáčíme zase na signálku a podle hranic, tentokrát v protisměru, jedeme na Mikulov. Přijíždíme tak akorát včas. Než koupíme lístky a zabereme nějaké strategické místo tak už slyšíme víření bubnů z čela průvodu krále Václava. Průvod přešel a my se jdeme podívat po trhu, na hrad, něco málo pojíst z různých lákadel a samozřejmě ochutnat burčák.

Když už jsme si všechno prohlédli, tak jsme pomalu vyrazili směrem k našemu kepmpu. Přeci jenom je tento druh cykloturistiky trochu jiný než jmse zvyklí. Večer při posezení Pepa opět zmáčkl harmoniku a bylo dobře.

Je tady neděle. Jedeme zase na dvě skupiny jen tak se kousek projet. Je domluvené, že bude společný oběd, tak se všichni máme vrátit do jedné hodiny. my jedeme přes Iváň, Vranovice, PouzdřanyDolní Věstonice. Tam chvíli posedíme a přes Horní VěstoniceDolní DunajoviceBrod nad Dyjí se vracíme zpět. Dáváme si sprchu, balíme a čekáme na příjezd druhé skupiny. Ten se však stále nekonal. František se svou posádkou dávno odjel a ta větší parta pořád nikde. Přijeli téměř ve tři hodiny. Z našeho pohledu to čekání tady byla ztráta času. Buď jsme mohli ještě někde jezdit na kole a nebo už být na cestě domů. Nemáme jen rádi, když se něco domluví a pak se to nedodrží.

Odjíždíme domu tedy kolem čtvrté, stavujeme se ještě v Iváni pro nějaké vínko a asi v šest jsme ve Světlé.