Zážitky nejen z cykloputování

Korutany - Faak am See

2.7.2010 pátek

Odjíždíme s partou na cyklistický pobyt do rakouských Korutan. Naším cílem je jezero Faakersee kde máme zamluvený kemp.  Jedeme na pohodu, ale v Rakousku se nám stává velice nepříjemná věc. Na dálnici před Klagenfurtem nám z auta letí celá zahrádka i s koly.

Naštěstí to skončilo lépe než to zpočátku vypadalo. Kola na nikoho nespadla, ani je nikdo nepřejel. Povedlo se nám je opět přimontovat a pomalu s nimi dojet do cíle. Pavlíny kolo vyžadovalo nutný servis. Ten naštěstí byl nedaleko kempu. Kolo je s drobnými výhradami pojízdné, větší servis necháme na doma.

3.7.2010 sobota

Máme naplánovanou první vyjížďku. Od jezera sjíždíme k řece Dráva,  . Sjezd je to opravdu svižný, už teď se těšíme na návrat do toho kopce. Kolem řeky je pohodová jízda. Míjíme Villach a po cyklostezce jedem proti proudu Drávy. Polední pauzu máme u městečka Paternion. Přes něj dojíždíme do Feisrtritz kde u Billy doplňujeme tekutiny(ty správné, vodu samozřejmě máme).

Opět se vracíme k řece a přes Villach se blížíme k našemu známému stoupání. Navíc nás začíná honit bouřka, tak trochu chvátáme. Stoupání jsme nakonec zvládli, ale dohodli jsme se, že zítra budeme hledat jinou variantu k návratu.

Pak už byla samá pozitiva: koupání, Bernard a klobásy.

4.7.2010 neděle

Vyrážíme opět na devátou. Ráno je zavřená silnice ¨. Je zde totiž Ironman Austria. Chvíli sledujeme závodníky, podle startovních číslel jich musí být cca 2500. Pěkný mumraj.

Jedeme k řece a přes okraj Villachu míříme k jezeru Ossiacher See. Z Annenheimu vede na vrchol Gerlitzenu lanovka. Tou se dostáváme do výšky 1909 m

Fantastické rozhledy, bohužel v oparu, nám kalí rychle se blížící bouřka. Před prvními kapkami se schováváme u stanice lanovky.  Když déšť trochu ustává, dáváme se na cestu dolů. Sjíždíme nejprve po úzké lesní cestě, která přechází v asfalt a dojíždíme na hlavní silnici do Villachu. Sjezd měří 25 km a brzdy dostaly docela zabrat.

Přejíždíme Drávu a míříme k řece Gail. Podle ní jedeme cca 8 km a dostáváme se na cyklostezku R1C, která nás dovede až k našemu kempu, naprosto nenásilným stoupáním.

5.7.2010 pondělí

Ráno drobně prší, je slušně zataženo, ale poměrně teplo. Když trochu přestane tak vyrážíme. Tentokrát se vracíme k mostu přes Gail a pokračujeme proti jeho proudu. Cesta nás vede kolem dálnice a elektrárny. Od ní míříme do města Arnoldstein. Přestává pršet, dáváme pauzu a protože počasí vypadá na další déšť, tak se obracíme zpět. U elektrárny, po přechodu pro pěší, přeneseme kola a vracíme se jinou cestou. Protože máme poměrně dobrý čas, jedeme ještě kolem našeho jezera. Cesta nic moc a pěkně nahoru dolů. Odpoledne se počasí umoudřilo, tak ještě bylo koupání. Voda v jezeře je nádherně čistá a teplá.

6.7.2010 úterý

Dnes máme namířeno po proudu Drávy. Cesta se klikatí kolem elektrárny a přes Rosseg pokračuje v kopcovitém terénu. Je krásné počasí, sluníčko je pěkně ostré. Pokračujeme podle vody a dáváme pauzu v parčíku s lavičkami. Po  několika kilometrech přijíždíme ke korytu potoka, nebo spíše řeky, podle jeho šíře. Žádná voda v něm není, ale při tání sněhu to musí být pořádná mela.

Obracíme a přes Maria Elend jedeme po silnici do Sv.Jakoba. Vidíme jak se proti nám valí dešťový mrak. Před sprškou se schováváme nejprve a autobusové čekárně a poté u Špáru.

Z Sv. Jakoba jedeme po silnici směrem na Ledenitzen. Do kempu přijíždíme s prvními kapkami bouřky.  Bouřka netrvá dlouho a je opět nádherně koupací den. Odpoledne odjíždí Mikešovi s Álou a Maruškou.

7.7.2010 středa

Jedeme s Pavlínou jen do Vilachu, ještě jsme si ho nestačili prohlédnout. Vracíme se opět kolem Gailu a do kempu přijíždíme kolem jedenácté. Mladí jsou u vody, dáváme oběd , balíme. Ještě než odjedeme tak se vrací druhá skupina z kol. Loučíme se a odjíždíme.